Pirmajai Lietuvoje Paciento mokyklai – 20 metų
Edukuotas pacientas – būtina sėkmingo gydymo prielaida. Tuo jau 20 metų įsitikina Nacionalinio vėžio instituto (NVI) specialistai, kartą ar du per mėnesį noriai skaitantys paskaitas apie vėžio gydymą, taisyklingos gyvensenos svarbą sergant vėžiu ir paneigiantys įvairiausius mitus, kurių vis dar gausu viešojoje erdvėje.
Ir nors pandemija pakoregavo paciento ir gydytojo bendravimo būdą, šio dialogo reikšmė sudėtingomis sąlygomis tik išaugo.
Poreikis įsteigti Paciento mokyklą kilo 1999 metais, netrukus po Vėžio informacijos skyriaus įsteigimo. Abi šios onkologo ir paciento bendravimo platformos – ne lietuviškas išradimas. Puikiai veikiančias tokias struktūras kolegos matė Švedijoje, Amerikoje ir kitur – šalyse, kur jau seniai įvertintas ir suvokta papildomo bendravimo su pacientais nauda.
Juk daugiau apie ligą, jos gydymą – medikamentinį, chirurginį, spindulinį, pasikeitusią gyvenseną (psichologiniu ir fiziologiniu požiūriu), socialinius iššūkius nusimanantis pacientas jaučiasi drąsiau, labiau pasitiki savimi ir jį gydančiais gydytojais. Paciento mokykloje susirenka motyvuoti žmonės, kuriems internetinių forumų žinių nepakanka.
Biologinė ir imunoterapija sergant onkologine liga, vaistažolės onkologijoje, reabilitacija po krūties vėžio operacijos, onkologija ir mityba – tai tik kelios didelio susidomėjimo sulaukusios temos, puikiai iliustruojančios plačią su liga susidūrusių žmonių klausimų paletę. Paklausyti fitoterapeuto Juozo Ruolios susirinkdavo ne tik NVI pacientai, tad gausi minia nė netilpdavo Didžiojoje NVI salėje.
Karantino metais Paciento mokyklos paskaitos persikėlė į virtualiąją erdvę – daugeliui tai net patogesnis formatas, nes ir prie jūros atostogaujantys žmonės gali lengvai sužinoti profesionalų naujienas, pagilinti žinias, paskaityti komentarus, gauti atsakymus į konkrečius klausimus.